Stichting Museum Gouda

De statutaire doelstelling van Museum Gouda is het ‘instandhouden, beheren en wetenschappelijk bewerken van de collectie van de gemeente Gouda teneinde nu en in de toekomst met en door middel van die collectie de bezoeker te informeren, te onderwijzen en een visueel genot te schenken’.

Naam Stichting Museum Gouda
Ook bekend als... Museum Gouda
Telefoonnummer +31 (0)182 33 10 00
E-mail informatie@museumgouda.nl
Website www.museumgouda.nl

Adres Achter de Kerk 14
Postcode 2801JX
Plaats Gouda

Adres Achter de Kerk 14
Postcode 2801JX
Plaats Gouda

De Stichting Museum Gouda wordt bestuurd volgens het raad-van-toezicht-model en kent een eenhoofdige directie/bestuur.

Directeur/bestuurder: Femke Haijtema
Leden Raad van Toezicht:
Annelies Dalman (voorzitter)
Ron de Haas
Vincent Rietbergen
Edwin van der Spek
Hanan Yagoubi
Remco van der Kuijp

De arbeidsvoorwaarden van de directeur/bestuurder en van de 20 medewerkers (11,9 fte’s) zijn conform de Museum CAO. De Raad van Toezicht ontvangt een vergoeding.

KvK uittreksels

Museum Gouda

Museum Gouda is het museum van de stad. Het huist in een historisch pand, een van oorsprong middeleeuws gasthuis. We beheren 40.000 voorwerpen en organiseren aantrekkelijke tentoonstellingen voor een breed publiek.

Visie en missie

De visie van Museum Gouda is dat wij geloven dat de geschiedenis houvast biedt en dat kunst ruimte geeft, en dat dit het leven verrijkt en mensen kan verbinden. Hieruit volgt onze missie om met aanstekelijke tentoonstellingen en inspirerende activiteiten persoonlijke verhalen met een universele waarde te vertellen. Zo wakkeren we de verbeelding, verbinding en veerkracht aan bij bewoners en bezoekers. We zorgen voor de collectie van de stad en geven het Goudse erfgoed door aan de volgende generaties.