Creativiteitsprijs 2024

2 juni 2024

Op 1 juni 2024 reikte de OLVB haar jaarlijkse Creativiteitsprijs (van € 1200, mede ondersteund door Theater aan de Slinger) uit aan BLUE. BLUE loopt momenteel stage bij Theater Aan de Slinger en is betrokken bij de organisatie van de Wijkexpeditie Eiland van Schalkwijk. Je kunt haar dan ook zien op 6  juli in een dansvoorstelling op Fort Honswijk. Zie: www.aandeslinger.nl/programma/wijkexpeditie-eiland-van-schalkwijk.

Er waren veel goede aanmeldingen voor deze prijs en de jury besloot ook een aanmoedingsprijs (€ 400, gesponsord door Rotaryclub Houten-Castellum) uit te reiken, en wel aan breakdancer Kenny Mahadewsing. Kenny is een breakdancer die zowel qua dans als ondernemerschap in de bloei van zijn leven is. Hij is nu 21 jaar en heeft via Stardance, stichting Enter, wereldwijde events en danswedstrijden zijn eigen stijl ontwikkeld. Hij wil zijn stijl en plezier in het dansen graag overbrengen op de jeugd via workshops en lessen. Een prachtig doel en wellicht dat deze Aanmoedigingsprijs hem dat zetje geeft om dit alles te bereiken.

De keuze tussen de kandidaten was verre van ghemakkelijk, want beide dansers hebben mooie toekomstplannen, een sociaal-maatschappelijke visie en nadrukkelijke verbinding met jongeren. Zij kregen de prijs uit handen van de prijswinnaars van vorig jaar, de Houtense Droedels.