Creativiteitsprijs 2021

1 juli 2021

CREATIVITEITSPRIJS 2021

In dit coronajaar ontving de OLVB maar liefst 13 aanmeldingen voor de creativiteitsprijs. De jury (de winnaar van het voorgaande jaar, een lid van het OLVB-bestuur en een derde lid met affiniteit in de creatieve sector ) had de mooie maar zware taak om een keuze te maken aan wie de replica van de broederschapsbeker en een geldprijs van maar liefst 1.200 euro (gesponsord door Theater aan de Slinger) moest worden toegekend. Dat werd Emma Tijssen. Als visual storyteller wist zij de jury te overtuigen met haar mooie en krachtige foto’s. Naast haar ambitie om een eigen boek uit te brengen dat bestaat uit proza en gedichten geïnspireerd op analoge foto’s uit de jaren ’30, ’40 en ’50, zeggen foto’s uit haar portfolio vaak meer dan duizend woorden.

AANMOEDIGINGSPRIJZEN

Vanwege het hoge niveau ervan werd er ook weer een aanmoedigingsprijs uitgereikt (gesponsord door Rotaryclub Houten Castellum). Omdat er zo veel aanvragen van hoge kwaliteit waren, kende de jury er bij hoge uitzondering zelfs twee toe, aan modern danseres Tessa van Hus en tekentalent Owen Niekerk. Beiden mogen een geldbedrag van 400 euro besteden aan de ontwikkeling van hun talent.