2023 najaarsuitdeling

12 november 2023

Op zaterdag 11 november 2023 (precies Sint Maarten) organiseerde de OLVB weer een najaarsuitdeling. Er waren dit keer weer veel aanvragen ontvangen voor ondersteuning van op jeugd in Houten gerichte projecten. Onder toeziend oog van onze Raad van Toezicht (het College van B&W van Houten) ontvingen de meeste aanvragers een bijdrage van de OLVB. Elk van hen vertelde eerst wie ze zijn, wat ze doen en waarvoor ze een aanvraag hadden ingediend – daarmee werd een prachtige schets gegeven van het brede palet van op de jeugd gerichte activiteiten. De volgende organisaties ontvingen een bijdrage:

• VV Schalkwijk: € 300 voor een EHBO-training voor jeugdleiders en -trainers
  • Houten on Stage: € 300 voor een training ‘junior networking’ om Houtense vmbo- leerlingen een inkijkje te geven in het lokale bedrijfsleven
  • SBO de Wissel: € 300 als bijdrage aan voetbaldoeltjes op het voor deze school voor speciaal basisonderwijs en de buurt aan te leggen kunstgrasveld
  • Stichting Present: € 200 voor de organisatie van een toneel- en lichtjesoptocht voor de jeugd tijdens Sint Maarten
  • Soos Casafina in Schalkwijk: € 289 voor een nieuwe versterker om de jeugddisco’s in stand te kunnen houden
  • Break4You: € 200 als bijdrage voor de organisatie van het Enter Breakdance Event The Battle 2024
  • VV ’t Goy: € 300 voor speciale coaching tijdens de winsterstop aan een grote groep voetballers onder 19

Tenslotte nam Bregje Tettelaar namens de Kinderraad voor de derde en laatste keer € 600 in ontvangst voor een debattraining voor de jonge leden van die Raad (uit groep 8) in 2023/2024. Dit in het kader van een meerjarenproject. De OLVB gaat nu weer op zoek naar een volgend aansprekend meerjarig op jeugd gericht project dat een langduriger bijdrage verdient.

Op 11 november 2023 (Sint Maarten) organiseerde Stichting Present, met financiële ondersteuning van de OLVB, een lichtjeswandeling waar zo'n 250 kinderen aan deelnamen.

Omroep Houten heeft een prachtig filmpje gemaakt van de activiteit: https://www.omroephouten.nl/lichtjesoptocht-sint-maarten/