2022 Najaarsuitdeling, met (uitgestelde) creativiteitsprijs

13 november 2022

Op zaterdag 12 november 2022 organiseerde de OLVB de jaarlijkse najaarsuitdeling. Onder toeziend oog van haar Raad van Toezicht (het College van B&W van Houten) ontvingen Handbal Houten, Muziekvereniging Kunst na Arbeid en dansschool Olga van Koningsbrugge een financiële bijdrage(ieder € 300) voor hun jeugdactiviteiten. Namens de muziekvereniging gaf een van de talentvolle leden een klein swingend concert.

Ook was er weer een afvaardiging van de Houtense Kinderraad aanwezig, samen met hun coördinator Nathalie Rensen, om het jaarlijkse bedrag van € 600 in ontvangst te nemen waarmee de OLVB ze drie jaar lang steunt voor een debattraining. Ze hadden die al gehad, lieten ze duidelijk blijken.

OLVB creativiteitsprijs 2022
De uitreiking van deze (met sponsorinkomsten via Theater Aan de Slinger ondersteunde) jaarlijkse prijs - bestemd voor (aanstormend) creatief talent ter ondersteunung van  de verdere ontplooiing - was voor een keer van de voorjaars- naar de najaarsuitdeling verschoven.

Het 23-jarige Houtense zang-, dans- en cabarettalent Amber Becker won de prijs van € 1.200, samen met een tinnen replica van de zilveren Broederschapsbeker.

De jury (o.a. bestaande uit vorige prijswinnaars Emma Tijssen en Simon van Schothorst ) waardeerde haar persoonlijke verhaal over doorzettingsvermogen, hoop en toekomstplannen, dat zij heeft ‘verfilmd’ in een prachtige solo-voorstelling waarmee ze andere mensen hoopt te inspireren. Met het prijzengeld wil ze een deel van de opleiding tot Cliniclown bekostigen.