2019 Voorjaarsuitdeling

22 juni 2019

Rini van Veldhuisen van Stichting Foundations for Farming  ontvangt een cheque ter waarde van € 350 bijdrage voor het verwerven van gereedschappen en maken van kookplaatsen in het kader van het project “ SAMEN aan de SLAG in MALUWA!” Deze projectreis naar Maluwa in de zomer van 2019 en betekent een cultuurduik voor Nederlandse jongeren maar ook samenwerken met Malawiaanse jongeren en verder samen bouwen op bestaande ‘fundamenten’ in het Zuiden van Malawi.

Aisha en Moreno Versteeg organiseerden bij FC Delta Sports ’95 in het Pinksterweekend (8 en 9 juni) de Delta Cup Junior, een pupillentoernooi voor teams uit de regio, met deelnemers onder 9 jaar resp. onder 10 jaar) waaraan deelnemen. bij FC Delta Sports ’95. Als bijdrage in de kosten van medailles en voor de muziek installatie ontvangen zij een cheque van € 250.

Hasns van Well van Rond on Ice ontvangt een bijdrage van € 250 om een fors aantal kinderen gratis te kunnen laten schaatsen op de ijsbaan die in december en januari 3 weken op het Rond zal staan. De OLVB vindt het een goed doel dat hiermee kinderen ook in die periode voldoende beweging krijgen om gezond te blijven.

De Werkgroep Fairtrade gemeente Houten, vertegenwoordigd door Willy Wagenmans, ontvangt € 250 als bijdrage voor de organisatie van het Fair Food & Fashion Festival op 9 november 2019 in college De Heemlanden en Theater a/d Slinger. De bijdrage is specifiek bedoeld om jongeren bij het festival te betrekken door  specifiek op jongeren gerichte activiteiten in het programma op te nemen.

De stichting SHINE ontvangt de laatste tranche van € 500 uit een serie, voor de multidisciplinairee theatervoorstellingen, dit keer  ‘’(Vr)eet”, waarin SHINE wil bijdragen aan de bewustwording rondom eten bij jongeren (15% van de jongeren tussen 2 en 25 jaar kampt met overgewicht).

Tot spijt van het bestuur heeft de onafhankelijke jury vanwege onvoldoende sterke inzendingen moeten besluiten dat dit jaar de OLVB creativiteitsprijs niet wordt uitgereikt.

Het was de laatste uiitreiking die werd bijgewoond door burgemeester Wouter de Jonge (als voorzitter van de Raad van Toezicht) alvorens hij de burgemeestersketen overdroeg. Als dank voor zijn enthousiaste en inspirerende begeleiding van de OLVB gedurende zijn hele ambtsperiode ontving hij een replica van de Broederschapsbeker.