Stichting Vrienden Overkempe

De stichting heeft ten doel de ondersteuning van het werk van sociaal therapeutisch instituut voor volwassenen Locatie Overkempe te Olst

Naam Stichting Vrienden Overkempe
RSIN/fiscaal nummer 8064.74.191

Adres Koekoeksweg 100
Postcode 8121 CS
Plaats Olst

Adres Koekoeksweg 100
Postcode 8121 CS
Plaats Olst

Mevrouw B. Kroeze-Evertse, voorzitter/secretaris
De heer P. Foeken, penningmeester
De heer Th.W.J. van Aalten,lid

De stichting tracht door het benaderen van fondsen, familie en vrienden van bewoners gelden te verkrijgen.

De ontvangen gelden worden op spaarrekeningen ondergebracht.

In overleg met het management worden objecten of werken gefinancieerd

De bestuursleden ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. Eventuele onkosten worden wel vergoed.

In 2018 is er een schommelnest gefinancierd tbv het Joseph Beuyshuis. We hebben dit jaar 4 x vergaderd. In juni is er een bijeenkomst geweest met medewerkers, om de activiteiten van de SVO onder de aandacht te brengen van de verschillende teams. Ook in de weekbrief is er aandacht aan besteed. Dit heeft geresulteerd in verschillende aanvragen later in het jaar, die in behandeling zijn. Er is benadrukt dat door de SVO gefinancierde zaken, voor een zo groot mogelijke groep clienten zinvol moet zijn. Er is versterking binnen het bestuur door mevr. de Jong, opwonende van Overkempe. We blijven zoeken naar versterking. Komend jaar willen we zoeken naar manieren om de SVO beter onder de aandacht van ouders, belangenbehartigers en anderen te brengen!
Het komend jaar zullen we de verschillende rekeningen van de SVO onderbrengen bij 1 rekening, de Triodosbank.

In 2017 hebben we slechts 3 x vergaderd i.v.m. pers. omst.heden van een aantal bestuursleden, nog steeds 3 i.p.v. 5. Belangrijkste activiteit: stand op Open Dag/25-jarig bestaan, financiering fotoreportage t.b.v. deze dag en fototentoonstelling in juni 2017. Ook het maken van een (gratis) foto van cliënten met familie op de Open Dag was hiervan onderdeel. We blijven zoeken naar nieuwe bestuursleden.

De 3 bestuursleden waarvan de termijn verstreken was, hebben afscheid genomen. Er zijn 2 nieuwe leden benoemd, er wordt gezocht naar nog 1 of 2 leden om het bestuur te versterken. Er is een financiéle bijdrage geleverd aan de verspreiding van het Antrofosofie Magazine onder de personeelsleden. Daarnaast zijn er 50 extra stoelen bekostigd t.b.v. het dorpshuis. Daarnaast zijn er uitgaven geweest i.v.m. notariële kosten in het verleden.

Van drie bestuursleden is de periode, die men volgens de statuten zitting mag hebben in het bestuur, reeds verstreken. Het vierde bestuurslid is helaas overleden. Er zijn verschillende pogingen ondernomen om nieuwe leden te werven onder ouders en broers/zussen, maar dat is tot op heden zonder resultaat gebleven.

Ten behoeve van het Joseph Beuyshuis is een bedrag beschikbaar gesteld ad. 4.000,- euro voor de aanschaf van een speciale tandem.
Voor de winkel in het Holstohus waar de producten van Overkempe worden verkocht is voor een kassa die door de bewoners kan worden bediend en voor de belettering van de winkel 5.000,- eeuro toegezegd

Op verzoek van het management van Overkempe de aanschaf verzorgd van 300 nieuwe stoelen in de grote zaal van het dorpshuis.
Een bijdrage ad 5.000,00 verstrekt in de kosten van de jubileumviering

Het verwerven van fondsenen en aankopen van aangepaste fietsen voor bewoners van Overkempe.