Stichting Barmuja

Stichting Barmuja probeert de eerste levensbehoefte van de mensen in Barmuja en omgeving (Ethiopië) te verbeteren.
We houden ons hoofdzakelijk bezig met waterprojecten.

Sinds maart 2015 is het werkterrein van Stichting Barmuja verplaatst naar Abaya Bisare, 75 km verwijderd van Soddo.
We hebben in Abaya Bisare geprobeerd een waterproject op te zetten, maar dat is in deze regio erg moeilijk en kostbaar. Wel hebben we een voor een onderkomen kunnen zorgen voor een arme familie welke nu wordt gebruikt als trefpunt voor de hele gemeenschap.
SInds 2017 werkt onze stichting ook in Asabe Tefere (ruim 300 km ten oosten van Addis Ababa, daar is oa een waterproject gemaakt.

Naam Stichting Barmuja
Ook bekend als... Stichting Barmuja
E-mail ineke.luimes@icloud.com
Website www.barmuja.nl

Adres Tulenstraat 2a
Postcode 7084 AK
Plaats Breedenbroek

Adres Tulenstraat 2a
Postcode 7084 AK
Plaats Breedenbroek

Ineke Luimes-Maalderink, voorzitter
Rik Luimes, penningmeester
Christel Geurink-Peppelman, bestuurslid

Stichting Barmuja verzameld in Nederland geld om projecten in Ethiopië te kunnen realiseren.
We geven lezingen en verkopen hier in Ethiopië ingekochte artikelen.
Het geld dat dit opbrengt gaat rechtstreeks in de projecten ter plekke.
Er worden acties opgezet door de stichting, soms door andere instellingen als kerken en scholen.

We hebben geen beloningsbeleid. Het werk dat wij hier in Nederland doen om geld in te zamelen doen we zonder vergoeding. Het is allemaal vrijwilligerswerk.

In 2014 hebben we een extra wateropvangreservoir gerealiseerd in Donkorcha Kebele. Door de komst van een waterpunt was de toestroom van mensen enorm waardoor er niet voldoende water kon worden opgeslagen.
Een tweede waterproject is ook in April 2014 afgerond. Dit was in Hego Kebele, ook niet ver van Barmuja.
Ook daar hebben we een waterpunt kunnen plaatsen op een strategisch goede plaats. Er maken ruim 5000 mensen gebruik van dit tappunt.
In oktober 2014 is het geld voor de bouw van de kliniek in principe rond, op dit moment (16/10/14) worden de benodigde papieren in orde gemaakt die nodig zijn om de bouw te kunnen beginnen

In 2013 zijn we verder gegaan met nieuwe waterprojecten in de buurt van Barmuja.
Het betreft nu waterprojecten waar destijds wel door de Ethiopische overheid is geboord naar water, maar welke nooit zijn afgemaakt.
Wij proberen dat water naar de mensen te brengen.
De sponsoring van Tizita, een studente is ook in 2013 gecontinueerd.
In 2013 hebben we de eerste plannen gemaakt voor de bouw van een kliniek in Barmuja. Een projectplan is gemaakt, met de inzameling van het benodigde geld is begonnen.

In 2013 hebben we een waterproject in Donkorcha Kebele, Ethiopië gerealiseerd.
Ook ondersteunen we al een aantal jaren 2 studenten om het financieel mogelijk te maken voor hen om aan de universiteit te studeren.
Een van hen is in 2013 afgestudeerd.
Daarna is sponsoring voor een nieuwe studente begonnen.

financieel jaaroverzicht is in te zien via onderstaande link.