Didi Foundation

Verbetering van de situatie en mogelijkheden van de kinderen die wonen in kindertehuis St Jude's Foundling Home in Jhansi (India). Zodat zij in een schonere en betere leefomgeving opgroeien en een toekomst hebben in India.
Het verrichten van alle verdere handelingen die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daar toe bevorderlijk kunnen zijn.
De stichting tragt haar doel ondermeer te verwezenlijken door die kinderen te voorzien van voeding, scholing, medicatie en liefde.

"Ik een kans, zij een kans "

Naam Didi Foundation
Ook bekend als... Didi Foundation
Telefoonnummer 0631901489
E-mail didifoundation@gmail.com
RSIN/fiscaal nummer 8186.77.193
Website www.didifoundation.com

Adres Cruijsberg 23
Postcode 5384MV
Plaats Heesch

Adres Cruijsberg 23
Postcode 5384MV
Plaats Heesch

Voorzitter: Stephanie van Koolwijk, geboren 02-02-1981 te Jhansi (India)
Secretaris: Mamta Renate Maria de Wit - Brugman, geboren 03-08-1984 te Hydrabad (India)
Penningmeester: Marlies Petronella Bernadette Landman - Langens, geboren 19-05-1983 te Heesch (Nederland)

Allen lid vanaf 13 november 2007

Didi Foundation bestaat 11 jaar.

Zoals ieder jaar is er tijdens mijn bezoek een vergadering met de nonnen. We bespreken daarin de prioriteiten van dat moment. Voorafgaande is er met het bestuur in Nederland een vergadering wat financieel haalbaar is.

Tijdens ieder bezoek vullen we de voorraden aan op het gebied van persoonlijke hygiëne maar ook medicatie en extra voeding voor de baby's. Denk daarbij aan Shampoo, Zeep, Waspoeder, Tandpasta,Tandenborstels, Maandverband, Luiers enz enz.

Lucy ( 22 jaar) is een van de oudere kinderen die graag een opleiding wilt gaan volgen op de universiteit. Ze heeft het hoger onderwijs goed doorlopen en is gedreven om verder te studeren.
Wij als Didi Foundation hebben studeren hoog op onze lijst staan en staan daar volledig achter.
Ze studeert nu in Bangalore voor verpleegkundige intern voor 4 jaar. Wij hebben het eerste schooljaar inclusief verblijf ( kost en inwoning) op de campus bekostigd. De komende 4 jaar blijven wij bijdragen aan haar studie.

Bezoek in Mei.

Dankzij een mooie sponsor actie op een basisschool in Venhuizen was het mogelijk om in het kantoor van het kindertehuis een airco te plaatsen. Daar wordt veel administratief werk verricht voor de kinderen. In de ruimte waar de temperatuur in de zomer oploopt tot 48 + graden was dat vanuit ons een goede investering.
De voedselvoorraden waren schaars. Samen hebben we besloten om voor alle kinderen en nonnen, totaal 70 personen, de basis ingrediënten te doneren. Denk daar bij aan Rijst, Daal, Olie, Suiker, en Meel. Een voorraad voor 6 maanden. Vanuit Nederland heeft de voorzitter, Stephanie van Koolwijk, groenten zaadjes meegenomen om deze zelf te verbouwen.

December.

Voordat ik vertrok naar India was ik in NL een kerstactie gestart voor de kinderen en nonnen.
Een actie waarmee je verschillende maaltijden kon sponseren. Van 1 maaltijd per dag naar een maaltijd voor ieder dag 1 jaar lang. Deze actie heeft veel opgeleverd en konden we met kerst het goede nieuws brengen. We hebben het waar kunnen maken dat we alle 70 kinderen en nonnen 1 jaar kunnen voorzien van 3 maaltijden per dag. Alles van goede voedende kwaliteit. Rijst, Daal, Suiker, Olie, Meel, enz

Op 1 ste kerstdag hebben alle kinderen nieuwe kleren gekregen en een tandenborstel opbergzak zodat alle tandenborstels nu bijenkaar hangen en niet meer kwijt raken. Deze foto's kunt u zien op de website.

Vorig jaar hebben we nieuwe douches en toiletten gebouwd. Deze waren niet voorzien van een boiler. In de zomermaanden was dat geen probleem omdat het water in de opslag tanken werd verwarmd door de zon. In de winter is het te koud om te douchen met koud water. De kinderen waren daardoor te vaak ziek. De reden was omdat ze het te koud vonden om in de ochtend te douchen of met natte haren naar school gingen en zo in de onverwarmde klaslokalen zaten.

We hebben 3 Solar water tanken gekocht van ieder 200 liter. Een duurzame oplossing. Vanaf nu heeft iedereen 24 uur per dag warm water.

Didi Foundation bestaat 10 jaar. We hebben in het kindertehuis groot onderhoud verricht dat ten goede komt aan de hygiëne en een aangename leefomgeving. We hebben de bestaande badkamervloer (waar alleen beton lag ) betegeld en de bestaande Indiase toiletten voorzien van een automatisch doorspoel-systeem. In de badkamer zijn twee hoge spoelbakken. Deze zijn te hoog voor de kleine kinderen om hun handen te wassen na ieder toilet bezoek. We hebben naast de spoelbakken een wasstraat laten maken met 5 waterkraantjes erop. In de algemene ontvangst/studeer ruimte en de grote slaapzaal hebben we een nieuwe tegelvloer laten leggen. Er is 3 weken lang iedere dag met 15 werknemers aan gewerkt. We vonden de huidige 3 douches, en 4 toiletten voor 35 kinderen erg weinig. In het bestaande douche gedeelte hebben we de draagmuur in de opengebroken. Het opengebroken gedeelte brengt je naar buiten. Daar hebben we een compleet nieuw toiletten en douches laten bouwen. Voorzien van warm water, toilet doorspoel-systemen, LED-verlichting en volledig betegeld. Het gedeelte hebben we in de hoogte deels opengelaten en gesloten met een mug werend gaas. Zo is er altijd frisse lucht in de ruimte. Tevens is het complete kindertehuis van binnen en buiten weer opgefrist met een nieuwe kleur. We kijken terug op een succesvol jaar.

In het begin van 2016 was Stephanie van Koolwijk nog steeds in de huidige bestuursvorm in India. Ze heeft daar in een ander project gewerkt om zo meer ervaring op te doen. De ervaringen waren waardevol voor het kindertehuis. Nieuwe visie's en ontwikkelingen. Er is nog steeds dezelfde nieuwe samenstelling nonnen.
Ze zijn allemaal wat jonger en staan open voor veranderingen in het belang van het kindertehuis.
Daardoor werkt het makkelijker om bepaalde doelen te bereiken.

Op de planning stond een nieuwe wasmachine. Na 7 jaar had de huidige het begeven. Denk daarbij dat er 2 nonnen zijn voor deze groep kinderen. De was met de hand is bijna een dagtaak. Nu hebben de nonnen meer tijd om bij de kinderen te zijn en ze te begeleiden daar waar nodig is. De stichting zorgt ervoor dat er voldoende wasmiddel is en neemt als het nodig is de stroomrekening opzich.
In maart 2016 is Stephanie weer naar Nederland gekomen en heeft haar eigen werk en woon leven weer opgepakt. Haar functie titel weer is omgezet naar voorzitter. In de maanden daarna heeft Stephanie meerdere actie's georganiseerd om geld in te zamelen voor de stichting. In December is ze terug gegaan naar het kindertehuis. Er stond groot onderhoud op de planning. Maar vanwege een groot geld tekort in India. ( Premier Modi had op 8 november alle biljetten van 500 en 1000 Rupee onwettig verklaard. Een grote operatie om zo het zwarte geld boven water te krijgen) Niet alleen de burgers maar ook wij hadden daar last van. Voorheen gaven de pinautomaten 20.000 rupee per dag en dat was nu 2,500. Een groot verschil waardoor het onmogelijk was om grote aankopen te doen. We hebben het beperkt tot het van binnen en buiten laten schilderen van het kindertehuis. De basisbehoeften op gebied van hygiene en verzorging zijn ook aangevuld. We hopen dan ook in het nieuwe jaar dat er meer grote bedrijven voorzien zijn van pinautomaten meer meer geld geven. We hebben veel zin in het nieuwe jaar.

In oktober 2015 is Stephanie van Koolwijk voor 6 maanden naar India gegaan. De bestuursvorm is daardoor aangepast. Stephanie van Koolwijk is aangesteld als Directeur en Taco Landman werd onze secretaris. Stephanie van Koolwijk is de bindende factor van de stichting en creeert draagvlak voor de gewenste veranderingen in India die op de planning stonden.
De bezoeken aan het kindertehuis in Jhansi waren positief.Er waren veel veranderingen op het gebied van de interne organisatie en structuur. De nonnen krijgen eens per 4 jaar een nieuwe functie.Dit maal was het duidelijk zichtbaar dat de Nonnen hun juiste functie konden uitoefenen. Er was een georganiseerde structuur zichtbaar, wat rust gaf Bij de kinderen.

Stephanie heeft drie veraderingen gehad met de nonnen om te kijken wat er nodig was om de levensomstandigheden weer wat aangenamer te maken.De wasmachine die we in 2008 hadden gekocht had het na meerdere malen reparatie begeven. De prioriteit was dan ook om een nieuwe wasmachine te kopen.De tweede grote aankoop was een nieuwe vloer in het babygedeelte.
We hebben dit keer gekozen voor anti-slip tegels inclusief cement en het arbeidsloon om het te laten leggen. De stichting heeft sinds 2007 twee keer vinyl vloeren in laten leggen. Deze waren door intensief gebruik na een paar jaar al versleten. We hopen nu dat deze vloer wat langer mee zal gaan. De vloer in het vertrek van de grote kinderen staat op de planning in 2016.Verder hebben we schoolmaterialen,zeep, shampoo, tandenpasta en borstels, waspoeder, ondergoed en voor iedereen een paar nieuwe schoenen gekocht.

In mei 2014 heeft de voorzitter Stephanie van Koolwijk een meerdaags bezoek gebracht aan het kindertehuis. Het ging erg goed met de kinderen, gezondheid en school resultaten waren allemaal goed. Samen met de kindernon is Stephanie op pad gegaan om belangrijke materialen te kopen.

Dit bezoek waren de aankopen; Een thermosfles voor de baby melk ( er was een nieuw meisje binnen gebracht), nieuwe slaapmatten, paraplu's, shampoo,tandenborstels, zeep, nieuwe kleding en slippers voor de kinder nonnen, medicijnen, schooltassen en schoolmaterialen. Kortom ieder bezoek zullen deze aankopen structureel terug komen. Didi Foundation zal daar waar het kan en nodig is altijd hulp blijven bieden voor deze levensbehoeften.

In 2013 is de voorzitter Stephanie van Koolwijk voor 6 maanden naar India geweest. Tijdens deze reis heeft ze twee keer een bezoek aan het kindertehuis in Jhansi gebracht. In deze 6 maanden heeft ze werkervaringen nieuwe inspiratie opgedaan als vrijwilliger bij een straatkinderen project in Jaipur. Tussen haar dagelijkse werkzaamheden heeft ze privé lessen gevolgd bij een Hindi lerares. Leren lezen, spreken en schrijven was een doel tijdens deze reis.

Met het leren van de taal werkt het makkelijker om algemene zaken in India zelf te regelen of uit te zoeken. De communicatie verloopt met de kleuters in het kindertehuis ook beter.
Tijdens haar bezoek aan het kindertehuis heeft Stephanie weer gezorgd voor een maximale aanvulling. Shampoo, tandenpasta,zeep,olie, rijst, school materialen en medicijnen waren van hoge prioriteit. Dankzij haar lange bezoek heeft ze achter de schermen wat onderzoek gedaan voor het opstarten voor het tweede project binnen Didi Foundation. We gaan er 100% aan werken om het tweede project op een goede manier ( volgens de regels en wetten)van start te laten gaan. U wordt via de website op de hoogte gehouden van deze ontwikkelingen.

Het kindertehuis heeft in de afgelopen jaren een flinke opknapbeurt gekregen.
Het pand is van buiten en binnen geschilderd (de kleuren zijn gekozen door de kinderen zelf) en de plaatselijke schilder heeft muurschilderingen gemaakt om de boel flink wat op te vrolijken. Er is nu dag en nacht stroom door aanschaf van een aggregaat en er is een nieuwe vloer gelegd. Er zijn nieuwe bedden met matrassen, inclusief dekens en lakens aangeschaft. Er is een wasplaats gemaakt en er is een watercooler aangeschaft die zorgt voor koud en gefiltreerd drinkwater. De lekkages op het dak zijn verholpen. Er is een wasmachine en er zijn drie koelkasten gekocht.
Een kleuter van 4 jaar die slecht zag heeft een oogoperatie gekregen. Medicijnen voor de kinderen met hart-, huid- en haarproblemen worden 2x per jaar aangevuld.
Ieder kind wordt elk jaar voorzien van nieuwe schooluniformen. Ook zijn er schoenen, tassen, lunchboxen en het benodigde schoolmateriaal aangeschaft.