Stichting Step

Stichting STEP heeft als doel het ondersteunen van het werk van STEP International, Jeruzalem. Het werk van STEP International is gericht op het onderwijzen van de Engelse taal aan volwassenen in de West Bank en Jerusalem. Daarnaast organiseert STEP International projecten voor minder bedeelden zoals zomerkampen voor kinderen die in de West Bank wonen. Zowel de docenten als personen die zich inzetten voor deze en andere projecten zijn onbezoldigd.
Tevens heeft Stichting STEP de mogelijkheid om vrijwilligers uit te zenden.

Naam Stichting Step
Ook bekend als... Stichting Step
Telefoonnummer 06-43836285
E-mail donnytees@gmail.com
Website http://www.transparante-anbi.nl/Product/Embed/2258

Adres Bladmoshof 32
Postcode 1441 LN
Plaats Purmerend

Adres Bladmoshof 32
Postcode 1441 LN
Plaats Purmerend

Voorzitter: Gert van Timmeren
Penningmeester: Douwiena Harmanna Woolthuis-Tees
Secretaris: Jacqueline de Roos

De manier waarop de instelling geld werft:
Stichting STEP helpt het kantoor in Jeruzalem met het dragen van de financiële inspanningen via donaties. Deze donaties worden gedaan door particulieren en organisaties in Nederland.

Het beheer van het vermogen:
Het vermogen van Stichting STEP staat op rekening bij de Rabo Bank. Er is minimaal instemming van twee van de drie bestuursleden nodig om de ontvangen giften toe te wijzen aan een of meerdere projecten. Er zijn minstens twee bestuursleden nodig om financiële handelingen te mogen uitvoeren. Penningmeester Douwiena H. Woolthuis-Tees beheert dit vermogen.

Aan de bestuursleden wordt geen beloning toegekend.

Engels Onderwijs- West Bank en Jeruzalem
Gedurende het jaar 2021 heeft STEP International drie semesters aangeboden. Daarbij waren we het laatste semester weer aanwezig in het klaslokaal.
Daarnaast werden alle drie semesters ook aangeboden als online klassen. De online semesters werden goed bezocht en hoog gewaardeerd.
Deze online klassen en de mogelijkheden om persoonlijke lessen te krijgen via STEP’s “Conversationele Partners” hebben meerwaarde in de ogen van de studenten.

Engels Onderwijs - West Bank en Jerusalem
Gedurende het jaar 2020 heeft STEP International drie semesters in twee taal centra gehouden. De twee laatste semesters waren online vanwege de Covid-19 pandemie. Het 2019 opgestarte online pilot project heeft er toe bijgedragen alle semesters online aan te bieden. Stichting STEP heeft een van deze taalcentra en de daarbij behoorde logistic financieel ondersteund.

2019

Engels Onderwijs - West Bank en Jerusalem
Gedurende het jaar 2019 heeft STEP International drie semesters in drie taal centra gehouden, respectievelijk twee in de West Bank en één in Jerusalem. Stichting STEP heeft éen van deze taalcentra financieel ondersteund. STEP International is een online pilot project begonnen aan het einde van 2019, dit sloeg goed aan bij de cursisten.

Engels Onderwijs - West Bank
Gedurende het jaar 2018 heeft STEP International drie semesters in drie taalcentra gehouden. Stichting STEP heeft één van deze taalcentra financieel ondersteund. Daarnaast heeft Stichting STEP bijgedragen aan de kosten voor de zomerkampen voor Kinderen in de West Bank.

Engels Onderwijs - West Bank
Gedurende het jaar 2017 heeft STEP International engelse les gegeven in vijf taalcentra. Stichting STEP heeft één van deze taalcentra financieel ondersteund.

Engels Onderwijs - West Bank
Gedurende het jaar 2016 heeft STEP International twee tot drie semesters in vijf taalcentra gehouden. Stichting STEP heeft één van deze taalcentra financieel ondersteund. Daarnaast heeft Stichting STEP bijgedragen aan de kosten voor de zomerkampen voor Kinderen.

De Kosten voor één taalcentra zijn gedekt door Stichting Step Nederland met een bedrag van €3.583,00.

De Kosten voor één van de twee taalcentra zijn gedekt door Stichting Step Nederland met een bedrag van €5.500,00.

2019

De Kosten voor één van de drie taalcentra zijn gedekt door Stichting Step Nederland met een bedrag van €5.500,00.

De kosten voor één van de drie taalcentra in de West-Bank zijn gedekt door Stichting STEP Nederland met een bijdrage van €5.000,00.

De kosten voor één van de vijf taalcentra in de West-Bank zijn gedekt door Stichting STEP Nederland met een bijdrage van €5.000,00.

Een deel van de kosten voor de kinderkampen is gedekt door Stichting STEP Nederland met een totaal bedrag van €1144,72.