De apostel Paulus schreef dat Jezus Christus “voor Zichzelf een eigen volk zou reinigen, ijverig in goede werken” (Titus 2:14). Deze woorden zijn een treffende beschrijving van de leden van de Filadelfia Kerk van God (PCG). Het is een eclectisch volk, van elke leeftijd, elk ras, elke educatieve en sociaal-economische achtergrond, van over de hele wereld – en toch allemaal toegewijd aan het leven volgens elk woord van de Bijbel

De PCG, opgericht in 1989, begon nederig en klein – met 12 leden, maar is uitgegroeid tot een wereldwijde organisatie die een wereldwijd werk uitvoert.

Via ons Sleutel van David tv-programma en ons tijdschrift met wereldnieuws en analyse, de Philadelphia Trumpet , en de bijbehorende website deTrompet.nl , bereiken we honderdduizenden mensen met de inspirerende boodschap van de manier van leven die de oorzaak is van al het goede – van liefde, vrede, geluk, welvaart, overvloedig welzijn – het werkelijk succesvolle leven. Dit alles wordt gratis aangeboden, als publieke dienst voor u.

De Filadelfia Kerk van God heeft geen politieke agenda. Wat we wel hebben zijn antwoorden op de problemen die onze huidige samenleving teisteren. We kijken naar God voor deze antwoorden. Het is belangrijk voor u die antwoorden te weten.

Ons werk

Van het begin van het dienaarschap van Jezus Christus met slechts 12 discipelen tot aan de duizenden werkers, aanhangers en medewerkers van vandaag, heeft Gods Werk een belangrijke taak te vervullen. Het doel waarvoor Christus de Kerk heeft opgericht kenmerkt haar werk – haar activiteiten en algemene opdracht.

Het Werk is een geestelijk werk. In het Nieuwe Testament liet Christus ons zien dat het doel van de Kerk tweeledig is. Als eerste moeten wij, als een getuigenis, het goede nieuws van het komende Koninkrijk van God aan deze wereld verkondigen. Als onderdeel van die getuigenis moeten wij, vanwege de zonde van de mensheid, de Bijbelse waarschuwing verkondigen over de rampen die aan de wederkomst van Christus vooraf zullen gaan. Ten tweede moeten wij de kerk zelf geestelijk voeden, en zo het volk dat God roept voorbereiden voor toekomstige verantwoordelijkheden onder Christus wanneer Hij terugkomt om over alle naties in liefde te regeren.

De vele en gevarieerde inspanningen van de PCG zijn allemaal terug te voeren naar deze duidelijke, stimulerende tweeledige opdracht. De dienaren en leden van de PCG zijn toegewijd aan het verkondigen van en leven volgens de manier van leven die wordt uitgelegd in de Bijbel. Het is de weg van delen en geven, van zorg voor anderen, van streven naar goddelijkheid in al onze omgang met de medemens. Het is de weg van gezinsharmonie en vreugde, de weg van vrede tussen naties en volken van alle culturen en rassen. Het is de weg van rigoureuze prestaties, en het steunen op Gods hulp om het volledige van ons menselijk potentieel te bereiken.

De PCG werkt – nederig, maar vol ijver – om de dag te bespoedigen waarop, zoals de profeet Jesaja zei, “de aarde vol zal zijn van de kennis van de Heere, zoals het water de bodem van de zee bedekt” (Jesaja 11:9).

De PCG stimuleert sterke families en het beoefenen van “zuivere godsdienst” – zoals het bezoeken van wezen en weduwen (Jacobus 1:27). De leden trachten Gods wet te volgen: liefde voor Hem en liefde voor de naaste (Markus 12:30-31).

Geloofsovertuiging van de Filadelfia Kerk van God

We vatten onze geloofsovertuiging samen onder het motto: Leven volgens elk woord. Jezus Christus zei: “Er staat geschreven: De mens zal niet van brood alleen leven, maar van elk woord dat uit de mond van God komt” (Mattheüs 4:4). De meeste Christenen claimen hetzelfde motto, maar zij geloven niet echt in de woorden die Christus sprak, zoals ze opgeschreven zijn in de Bijbel.

Dat doen wij wel. Al onze overtuigingen komen rechtstreeks uit de Bijbel, en we behandelen het Oude Testament niet anders dan het Nieuwe. Wij weten dat dit controversiële en explosieve uitspraken zijn, maar dit is wat wij geloven.

Als u een samenvatting wilt, verstrekken wij er hier twee voor u, een van onze algemene overtuigingen en een van onze algemene doctrines.

Geloofsverklaring

• De Filadelfia Kerk van God gelooft en leert dat de Bijbel het volledige woord van God is, geïnspireerde door God en daardoor beschikbaar is voor onderricht.

• Elke doctrine die door de Kerk gehandhaafd wordt, is bewijsbaar uit de Heilige Schrift.

• Alleen God kan een persoon tot lidmaatschap van de Kerk aanzetten; daarom proberen wij op geen enkele wijze bekeerlingen te werven.

• De verantwoordelijkheid van de Kerk is om de wetten van God gratis te onderwijzen aan iedereen die deze wenst te leren.

• De Kerk streeft geen financiering na vanuit het algemene publiek, maar is volledig afhankelijk van de tienden en vrijwillige giften van haar leden en medewerkers; daarom vragen wij het algemene publiek nooit om geld.

• De Kerk onderwijst haar leden dat de integriteit van het gezin essentieel is voor een gezonde natie.

• De dienaren behoren ware bedienden te zijn voor de leden en daarom uitersten in levensstijl en buitensporigheid te vermijden.

• Alle leden behoren zich aan de wetten en verordeningen van de regering van het land te onderwerpen en bovendien het voorbeeld en de instructies van Jezus Christus na te volgen.

• De Heilige Geest is een geschenk van God, die na ware bekering tot behoud leidt.

• Jezus Christus, en niet enig mens, is het Hoofd van de Kerk.

• Alle mensen zullen uiteindelijk opgewekt worden en zij die waardig bevonden worden zullen eeuwig met God en Jezus Christus in eenheid leven.

• Zonde, waarvan men zich niet bekeert, leidt tot afscheiding van God en Christus.

• Jezus Christus stierf om de straf voor onze zonden te betalen zodat ons onsterfelijk leven gegeven mag worden.

• Wij behoren ons te verheugen in onze beproevingen omdat God deze gebruikt om Zijn karakter in ons te vormen.

• De Kerk is verantwoordelijk om het algemene publiek te informeren over het spoedig komende, glorierijke Koninkrijk van God.