Stichting Philadelphia Church of God

De Kerk verkondigt het goede nieuws van het komende Koninkrijk van God als een getuigenis aan deze wereld.

De Philadelphia Church of God heeft zich toegelegd op het verschaffen van religieus educatief materiaal aan haar leden en hun gezinnen—alsmede aan het grote publiek mocht die daar interesse in tonen. Als onderdeel van die educatie houdt de Kerk wekelijkse erediensten op verschillende locaties. Er hoeft niet betaald te worden om lid te zijn van of in aanmerking te komen voor de ontvangst van enig materiaal dat de Kerk aanbiedt.

Alle doctrines van de Kerk zijn gebaseerd op de Bijbel. Erediensten worden gehouden naar het Bijbelse gebod en zoals aangegeven door het hoofdkantoor van de Kerk. Onze religieuze overtuigingen discrimineren niet ten aanzien van etnische achtergrond, financiele staat of geslacht. Onze educatieve materialen zijn beschikbaar in vele talen en worden publiekelijk gemaakt via het internet en andere manieren van verspreiding. Wij hebben een boodschap voor alle mensen op de wereld. Ons doel is eenvoudigweg om onze religieuze boodschap beschikbaar te maken, maar nooit met de verplichting om lid te worden of geld te geven. Al onze materialen worden gratis weg gegeven, zonder kosten of verplichtingen. Wij vragen niet om lidmaatschap of financiële middelen maar geloven daarentegen dat God verantwoordelijk is om geinteresseerde mensen tot ons geloof te roepen.

De Kerk onderwijst de Bijbelse waarheden uit zowel het Oude als Nieuwe Testament. Wij zijn een Christelijke organisatie die zich strikt aan de onderwijzingen uit de Bijbel houdt.

Naam Stichting Philadelphia Church of God
Ook bekend als... the Philadelphia Trumpet
E-mail info@thetrumpet.nl
Website http://www.deTrompet.nl

Adres Kuyperstraat 54
Postcode 8072BK
Plaats Nunspeet

Andrew Locher, voorzitter
Johan Egbert Raedt van Oldenbarnevelt, secretaris
David Howard, penningmeester

Het bestuur van de Philadelphia Church of God (hierna PCG genoemd) is samengesteld uit geordineerde dienaren, diakenen en leden van de Kerk. Geen van de bestuursleden krijgt een vergoeding voor de tijd die ze hier aan besteden. De PCG roteert bestuursleden via een tweejaarlijkse aanstelling (waarbij meerdere aaneengesloten termijnen toegestaan zijn). De hoofdverantwoordelijkheid van het bestuur is om er voor te zorgen dat de daadwerkelijke inzet toegespitst is op het behalen van de doelstellingen van de Kerk. Ze helpt ook bij het begeleiden van Bijbel gerichte activiteiten van de Kerk (zoals het promoten van educatieve materialen, erediensten en samenwerking met het hoofdkantoor in Amerika).

De administratieve taken voor Europa worden uitgevoerd door ons regionaal kantoor in Engeland. Omdat de PCG in Engeland een apart orgaan is worden alle diensten die voor de PCG in Europa geleverd worden terug aan de PCG in Europa in rekening gebracht vanuit het kantoor in Engeland.

De Philadelphia Church of God vraagt het publiek niet om geld. Al onze materialen zijn educatief van aard en worden aangeboden als een openbare dienst voor iedereen die ons hierom legitiem verzoekt. We nemen niet ongevraagd opnieuw contact op met degenen die ons materiaal aanvragen. Alle donaties aan onze Kerk worden dankbaar aanvaard en worden gebruikt voor de verwezenlijking van de doelstellingen van de Kerk. Onze primaire opdracht is om de Bijbel en haar leringen te gebruiken om een Goddelijke manier van leven, volgens de wetten van God, te bevorderen. De Bijbel biedt voldoende waarschuwingen dat we leven in de dagen net voor de terugkomst van Jezus Christus. We gebruiken de middelen geschonken aan deze Kerk om te helpen deze boodschap te publiceren.

De Kerk maakt gebruik van uitzendingen, reclame in de lokale en nationale kranten, het internet en andere middelen om onze educatieve materialen te promoten. De Kerk sponsort ook de wekelijkse Sabbat diensten voor leden en hun families. Donaties worden gebruikt om materiaal van de Kerk te vertalen in buitenlandse talen om een groter, meer divers publiek te bereiken.

Alle donaties worden verantwoord op basis van GAAP en IFRS normen en richtlijnen. We voeren transactiebasis boekhouding met behulp van moderne boekhoudsoftware. Jaarverslagen worden verstrekt aan de bestuurders en raad van oudsten om de naleving van de doelstellingen van de kerk te waarborgen. De meeste donaties worden gegeven door de leden, aspirant-leden en een paar donateurs van de Kerk. Donaties worden belegd in een Europese bank. Alle kosten worden goedgekeurd door het bestuur van de Kerk en gemerkt in het boekhoudsysteem. Jaarlijkse begrotingen worden ingezet om een goede verdeling van de middelen te waarborgen op elk willekeurig moment. Veel projecten vergen een continue financiering, zoals kerkdiensten, ministeriële steun, druk- en verzendkosten voor de literatuur van de Kerk, reclame en ondersteunings programma's. Incidentele of eenmalige projecten worden gefinancierd nadat de bestuurders dergelijke programma's hebben goedgekeurd. De bijgevoegde financiële verantwoording geeft een overzicht van baten en lasten zoals beheerd door de Kerk.

De Philadelphia Church of God heeft op dit moment geen dienaren of administratief personeel in loondienst in Nederland. De Kerk vergoed legitiem gemaakte onkosten voor dienstverlening ten bate van de Kerk, haar leden en belangstellenden in Europa. Typische onkosten bevatten (maar niet uitsluitend) communicatie- en reiskosten zoals kilometervergoeding, kosten voor vluchten, huurauto’s, hotelkosten en reismaaltijden.

Het bestuur wordt geen loon uitbetaald. Bestuursleden dienen in een vrijwillige, aangestelde positie. Gemaakte kosten met betrekking tot het uitoefenen van de functie mogen zij claimen, maar er zijn meestal geen jaarlijkse kosten met betrekking tot onze bestuursleden.

2023

In 2023 heeft de Kerk in Nederland naast haar gebruikelijke activiteiten een aantal extra activiteiten gesponsord. In juni woonden alle dienaren die in Europa werkzaam zijn een conferentie bij die de visie van de Kerk voor de toekomst definieert en die ervoor zorgt dat alle dienaren wereldwijd eenstemmig zijn (1 Korinthe 1:10).

Er is een jaarlijkse bijeenkomst in het voorjaar georganiseerd in Nederland waar leden uit Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk geestelijk versterkt werden (Hebreën 10:25).

Gedurende het gehele jaar heeft de Kerk bijgedragen aan diverse nationale en internationale activiteiten voor doelgroepen zoals de jeugd, vrijgezellen alsmede het gehele ledental.

Online is de Kerk aanwezig met Bijbelstudie materiaal in het Nederlands en 8 andere talen, waaronder Frans, Duits en Spaans. Deze websites hebben in 2023 een technische update gekregen om de veiligheid en de snelheid te kunnen blijven waarborgen. Ook zijn er nieuwe functionaliteiten toegevoegd, zoals een wekelijkse podcast in het Duits, korte nieuws berichten en is er een archeologie sectie toegevoegd aan de literatuur pagina.

Verder is de Kerk druk bezig met het evalueren van uitzendmogelijkheden binnen Europa van haar televisieprogramma, The Key of David.

2022

In het voorjaar werden de gedrukte Duitse en Franse edities van het tijdschrift “De Filadelfia Trompet” terug in het leven geroepen in aanvulling tot de verschillende websites.

2017-2021

Er werden meer dan 900 updates gedaan aan de verschillende websites in het Nederlands, Duits en Frans.
Vanwege COVID-19, en de daarop volgende reisbeperkingen werden gecombineerde bijeenkomsten gesplitst.

Naast wekelijkse bijeenkomsten en de samenkomsten op jaarlijkse hoogtijdagen, heeft de Kerk in Nederland met de komst van een nieuw regionaal kantoor (Edstone Hall te Henley-in-Arden in het Verenigde Koninkrijk) een enorme opleving meegemaakt. Zowel in zichtbaarheid, als in de doelstelling een “zo groot mogelijk publiek” te bereiken heeft de stichting Philadelphia Church of God bijgedragen met de installatie van de nieuwe Nederlandse website www.deTrompet.nl (voorheen theTrumpet.nl). Door zowel Engels- als Nederlandstalige artikelen uit te brengen en beide websites “door te linken” is het potentieel zeer vergroot (o.a. België, maar ook het internationale Engels sprekende publiek) via beide websites.

De gemeente in Nederland is zeer goed bereikbaar en heeft daardoor al vele jaren achtereen veel leden uit verschillende diverse delen van Europa mogen verwelkomen bij de samenkomsten en hoogtijdagen.

Ook de nieuwe websites in het Frans, Duits en Spaans hebben daarin bijgedragen, alsmede de vernieuwing van www.thetrumpet.com . Het regionaal kantoor in Engeland huisvest tevens een hoger onderwijs kennisinstelling en brengt vijf maal per week uitzendingen via het Trumpet Daily radioprogramma. Afleveringen van the Key of David, Trumpet Daily, Trumpet Hour, Watch Jerusalem (ontwikkelingen in archeologie/Bijbelse profetie), alsmede andere programmas, trekken een steeds groter publiek. Onze meestal door eigen leden vertaalde artikelen en ondertitelde tv uitzendingen dragen daar, in niet geringe mate, aan bij.

Alle aangeboden boeken, boekjes en artikelen worden zowel in gedrukte vorm alsmede online en via archief “gratis in het algemeen publiekelijk belang aangeboden zonder leden- en/of sponsorwerving en zonder nabehandeling, tenzij men daar uitdrukkelijk om vraagt”.

Belangstellenden die de engelse taal machtig zijn, kunnen zich op een zeer regelmatige Trumpet Brief (online nieuwsbrief) abonneren waarbij onze redactie hen dagelijks van Bijbels-relevant nieuws voorziet. Ook kan men zich nog steeds gratis op ons tienmaal per jaar verschijnend tijdschrift “the Philadelphia Trumpet” abonneren.

De Kerk gebruikt verschillende methoden om onze educatieve doeleinden te promoten. De Philadelphia Church of God produceert een wekelijks televisieprogramma wat over een groot deel van de wereld beschikbaar is, hoewel op dit moment niet in Europa via televisie uitzendingen. Wel wordt er veel aandacht besteed aan het internet om onze boodschap met de wereld te delen. Veel video producties worden op de verschillende websites van de Kerk gedeeld.

De Kerk investeert ook in het drukken van materialen die allen beschikbaar zijn voor het grote publiek als men zelf interesse toont om deze materialen van de Kerk te ontvangen. Deze gedrukte materialen bevatten boeken, boekjes, herdruk artikelen, tijdschriften, gedrukte materialen die alleen online verkrijgbaar zijn en een Bijbelse correspondentie cursus. De Kerk heeft een uitgebreide vreemde-talen afdeling en maakt haar literatuur, inclusief haar periodieke tijdschrift (Philadelphia Trumpet), beschikbaar in verschillende talen waaronder Frans, Duits, Italiaans en Spaans.

Het bestuur neemt de uiteindelijke beslissing over nieuwe ideeën en voorstellen. De Kerk heeft decennia lang ervaring en expertise in het gebruik van de video en print methoden die hierboven genoemd worden. Maar nieuwe ideeën van de leden zijn altijd welkom en worden op hun waarde beoordeeld. Als ze bevorderlijk worden geacht voor het grotere doel van de Kerk worden ze goedgekeurd door het bestuur en worden ze onderdeel van het werk van onze organisatie.