St.Joseph's Stichting

De stichting heeft ten doel het bevorderen van de katholieke scholing en vorming van leerlingen van het basis- en voortgezet onderwijs in het Bisdom Roermond.
De stichting tracht haar doel te bereiken onder meer door het daar waar mogelijk en gewenst ondersteunen van activiteiten en/of projecten gericht op de katholieke scholing en vorming van leerlingen van basis- en voortgezet onderwijs, zowel binnen scholen als parochies of anderszins binnen het bisdom Roermond

Naam St.Joseph's Stichting
Ook bekend als... St.Joseph's Stichting
Telefoonnummer 0464853359
E-mail c.lebens@ziggo.nl
Website St.Joseph's Stichting

Adres Bettinumstraat 96
Postcode 6122BK
Plaats Buchten

Adres Bettinumstraat 96
Postcode 6122BK
Plaats Buchten

- Drs. J.M. Demandt (Echt), voorzitter
- Drs. C.H.J.M. Lebens (Buchten), secretaris
- A.H.A. Filott ( Susteren), penningmeester
- D.C.L.G.M.van Breugel, lid
- mgr. ing.R.N. Merkx, lid
- P.J.M. Gardeniers, lid

De St. Joseph’s stichting heeft ten doel het bevorderen van de katholieke scholing en vorming van leerlingen van het basis- en voortgezet onderwijs in het Bisdom Roermond. Om deze doelstelling te kunnen realiseren beheert het bestuur van de stichting een vermogen van circa € 2,5 miljoen ( Ultimo 2023). De opbrengsten van dit vermogen worden onder aftrek van bankkosten en beheerskosten deels toegevoegd aan een voorziening voor doeluitkeringen en deels toegevoegd aan het eigen vermogen teneinde de waardevastheid hiervan enigszins op peil te houden.
Conform de statuten wordt het vermogen c.q. de opbrengsten hiervan uitsluitend besteed aan de doelstellingen van de stichting.
Aanvragen voor subsidie die passen binnen de doelstellingen van de stichting worden toegekend voor zover de voorziening voor doeluitkeringen daarvoor toereikend is.

De stichting heeft geen personeel in dienst. De bestuursleden worden voor hun werkzaamheden niet gehonoreerd en ontvangen slechts een onkostenvergoeding.

2023

De netto-inkomsten uit beleggingen waren in 2023€ 228.819 dankzij het sterk verbeterde beursklimaat waardoor het verlies over 2022 goed kon worden gemaakt.De kosten van beheer, bestuur en administratie beliepen € 6.398. In 2023 werden 6 projecten gefinancierd tot een bedrag van € 18.878. Er werd niets toegevoegd aan de voorziening Te subsidiëren projecten omdat deze toereikend wordt geacht.

De netto-inkomsten uit beleggingen waren in 2022€ 17.762.Op aandelen en obligaties werd een boekverlies geleden van € 150.896. De kosten van beheer, bestuur en administratie beliepen € 7.590. In 2022 werden 6 projecten gefinancierd tot een bedrag van € 80.000. Vanwege een negatief exploitatieresultaat ad € 147.000 werd niets toegevoegd aan de voorziening Te subsidiëren projecten.

De stichting werft geen gelden. De projecten worden gefinancierd uit de opbrengsten van het vermogen. De netto-inkomsten uit beleggingen waren in 2021€ 14.792. Bij de verkoop van aandelen en obligaties werd een boekwinst gemaakt van € 145.510. De kosten van beheer, bestuur en administratie beliepen € 5.056
In het boekjaar 2021 zijn 7 projecten gefinancierd tot een totaalbedrag van 25.650 Euro. Aan de voorziening voor uit te keren projecten is een bedrag van € 125.000 toegevoegd.