Stichting Vrienden van de Beatrixschool

De stichting heeft ten doel het bevorderen van het gebruik van moderne leermiddelen en het ondersteunen van binnen- en buitenschoolse activiteiten in het primaire onderwijs in het algemeen en op de Beatrixschool te Rijssen in het bijzonder.

Naam Stichting Vrienden van de Beatrixschool
Ook bekend als... Stichting Vrienden van de Beatrixschool
E-mail stichtingbeatrixschool@hotmail.com
RSIN/fiscaal nummer 819881570
Website http://www.transparante-anbi.nl/Product/Embed/1908

Adres Weth. H.H. Korteboslaan 31
Postcode 7461 PP
Plaats Rijssen

Dhr. D. ten Berge - Voorzitter
Dhr. A. Wolterink - Penningmeester
Mevr. R. Wessels-Crans - Bestuurslid

Jaarlijks wordt door het Stichtingsbestuur met de schooldirectie overlegd over door de schooldirectie gewenste ondersteuningsdoelen, die passend moeten zijn binnen de doelstelling van de Stichting. Daartoe stelt de schooldirectie een prioriteitenlijst met wensen op, met de bijbehorende begroting, welke vervolgens in overleg met het Stichtingsbestuur door/via de schooldirectie gerealiseerd worden. Daarnaast kan de Stichting ook zelf initiatief nemen voor het actief ondersteunen van doelgerichte schoolactiviteiten etc.
Financiering
De Stichting is afhankelijk van financiering door een groot aantal donateurs die haar een warm hart toedragen. Primair zijn dat ouders/verzorgers van de leerlingen, samen met bedrijfs sponsoren. Jaarlijks doneren deze sponsoren op vrijwillige basis een willekeurig bedrag. Daarbij geldt met name, ‘eendracht maakt macht'.
Een mooi voorbeeld van recente ondersteuningsacties door de Stichting zijn de in het najaar van 2008 geïnstalleerde digitale schoolborden, inclusief training van docenten. Zonder ondersteuning van de Stichting zou de school niet in staat geweest zijn dit direct uit haar reguliere geldstroom te financieren.

Er is geen beloningsbeleid voor het bestuur.

2023

Het bestuur vergadert 4 á 5 keer per jaar, waarna weer overleg is met de directie van de school. Dit jaar is er meer vergaderd ivm het 10 jarig jubileum.

2023

dit jaar hebben we een springfestijn georganiseerd

dit jaar hebben we een zomerfestival op het plein georganiseerd

dit jaar hebben we gespaard en daarnaast enkel leuke presentjes voor de kinderen verzorgt om de lockdown door te komen.

dit jaar hebben we bijgedragen aan de realisatie van het nieuwe schoolplein

dit jaar hebben we gespaard voor de renovatie van het schoolplein in 2020

Dit jaar hebben we ons 10 jarig jubileum kunnen vieren in de vorm van een mooie voorstelling in het parkgebouw. Waar de school de hele dag gebruik van heeft kunnen maken met professionele begeleiding. 's Avonds hebben de kinderen een mooie voorstelling kunnen geven aan de ouders. Verder hebben we een budget vrij gehouden voor een nieuw project.

In 2017 hebben mee kunnen helpen aan het realiseren van nieuwe digiborden voor de school, tevens weer geholpen bij het realiseren van de schoolkalender. Verder zijn we ons budget aan het opbouwen, om ons 10 jarig lustrum in 2018 te kunnen vieren.

In 2016 is er in samenwerking een kalender ontwikkelt die iedere leerling ontvangen heeft, verder zijn er onze jaarlijkse activiteiten geweest en hebben we bijgedragen met de kerstviering waar een voorstelling is geweest van de zandtovenaar. Verder zijn we ons budget aan het opbouwen, om ons 10 jarig lustrum in 2018 te kunnen vieren.

In 2015 hebben wij voor de school een uitbreiding op de geluidsinstallatie kunnen realiseren en verder zijn er enkele muziekstandaard geschonken.

Het jaar 2014 is afgesloten, we kunnen terugkijken op weer een jaar waar de stichting heeft bij kunnen dragen in verschillende dingen. Zoals dit jaar het realiseren van 3 speeltoestellen op het schoolplein.

In 2011 en 2012 is er een buffer opgebouwd, omdat in het jaar 2013 de Stichting het 5 jarige lustrum viert.
Het jaar 2013 is afgesloten, we kunnen terugkijken op een geslaagde 1e lustrum viering, de stichting heeft bij kunnen dragen in een voorstelling van de hele school, een leuk feest voor iedereen en de school kunnen voorzien van een groot aantal tablets.