Stichting Nelissen-Smit Fonds

De stichting stelt zich ten doel:
a. het verlenen van materiële en immateriële bijstand en steun aan instellingen met culturele, historische, charitatieve of andere algemeen nut beogende doelstelling;
b. het verlenen van materiële en immateriële bijstand en steun aan personen ter bestrijding van buitengewone kosten van studie, ziekte of andere oorzaken waardoor de betreffende persoon dan wel zijn gezinsleden behoefte hebben aan een dergelijke ondersteuning.

Naam Stichting Nelissen-Smit Fonds
Ook bekend als... Nelissen-Smit Fonds
Telefoonnummer 073 6130303
E-mail alm.nelissen@planet.nl
RSIN/fiscaal nummer 8095.44.702
Website http://www.transparante-anbi.nl/product/embed/2343

Adres Parklaan 21A
Postcode 5211 JJ
Plaats 's-Hertogenbosch

Adres Parklaan 21A
Postcode 5211 JJ
Plaats 's-Hertogenbosch

H. Lerou
Drs. M.W.J. van der Linden
Drs. A.L.M. Nelissen, secretaris en penningmeester

Bestuursleden ontvangen geen beloning en/of vergoeding voor hun werkzaamheden.

2023

In het verslagjaar 2023 werd totaal € 58.000,= aan giften ontvangen. Dit is in lijn met voorgaande jaren.
Wij zijn de schenkers (familieleden van de oprichters) zeer erkentelijk voor hun bijdragen.

In het verslagjaar werden circa 90 aanvragen ontvangen. Aan 56 aanvragers werden subsidies toegekend; totaal voor ruim € 78.000,=. We constateren dat de aanvragen in toenemende mate afkomstig zijn van ons onbekende aanvragers buiten de regio’s Venray en ’s-Hertogenbosch. Ook dat in toenemende mate aanvragen worden ontvangen met een doelstelling armoede bestrijding.

De algemene kosten bedroegen in het verslagjaar € 722,=.

Sedert enkele jaren overschrijden de uitkeringen de ontvangsten. Het vermogen van de Stichting neemt derhalve al enige jaren af en bedroeg ultimo 2023 € 67.000,=. Het bestuur is derhalve kritischer met het toekennen van subsidies. Het bestuur beraadt zich ook over de toekomst van het fonds en overlegt in dit kader ook met de volgende generatie binnen de familie.

2023

KvK uittreksels