Stichting Heldens de Laat Erfgoed Hooge Zwaluwe

De stichting heeft tot doel de leefbaarheid zoals hierna bedoeld in het dorp Hooge Zwaluwe (zijnde hieronder begrepen de gemeenschap Helkant)te behouden dan wel te verbeteren.
De stichting tracht dit doel te bereiken:
A. op het gebied cultuurhistorisch: de ondersteuning, ondernmeer door het doen van uitkeringen, met het doel de instandhouding van de volgende monumenten:
a. de Katholieke kerk Kerkdijk 1a
b. de Hervormde kerk Raadhuisstraat 3
c. de molen Zeldenrust Kerkdijk 19
d. museum Zwaluws Erfgoed Raahuisstraat 5
e. verenigingsgebouw Copncordia Raadhuisstraat 37
f. het "kapelletje" Helkantsedijk/hoek Kerkdijk
B. op het gebied cultureel: de medeondersteuning, ondermeer door het doen van uitkeringen in geld, met het doeltot instandhouding van verenigingen en stichtingen, welke voor het sociaal leven in vermelde dorpen wenselijk en noodzakelijk zijn, met name de huidige verenigingen/stichtingen:
a. vereniging Fanfare Concordia
b. Stichting ToonArt
c. vereniging Heemkundekring Willem Snickerieme
d. Stichting Bevrijding Hooge Zwaluwe en Helkant;
zomede zodanige verenigingen/stichtingen welke het bestuur van de stichting beslist, doch met de volgende condities:
- de verenigingen/stichtingen moeten worden aangemerkt zoals bedoeld bij het (tot een januari 2006 geldend) arikel 24 lid 4 van de Successsiewet 1956, dan wel als bedoeld in wetsartikel hetwelk volgens de belastingdienst daarvoor in de plaats treedt
- de verenigingen/stichtingen dienen hun activiteiten te ontplooien in het werkgebied van de onderhavige stichting
C. het verrichten van verdere handelingen, die met het voorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevordelijk zijn.

Naam Stichting Heldens de Laat Erfgoed Hooge Zwaluwe
Telefoonnummer 0162686923 / 0651157443
E-mail dhei@hotmail.com
KvK nummer 19082507
RSIN/fiscaal nummer 8168.59.723
Website https://stichting.moment.online/stichting-heldens-de-laat-erfgoed-hooge-zwaluwe

Adres Spechtstraat 14
Postcode 4921TP
Plaats Made

Adres Spechtstraat 14
Postcode 4921TP
Plaats Made

D. Heil - voorzitter/secretaris
R. van Jaarsveld - penningmeester
M. van Straaten - lid

Er is geen beloning geregeld voor de bestuursleden.
Doch slechts een onkostenvergoeding is van toepassing.

Alle stichtingen/verenigingen die genoemd zijn in de schenkingsakte en een ANBI bezitten, hebben geldelijke ondersteuning gehad. Deze zijn genoemd onder Doelstelling. (zie hierboven) Deze zijn ook terug te vinden in de financiële verantwoording