Stichting Feyenoord Museum

De missie van het bestuur van de stichting is om een ieder via de Feyenoord erfgoed collecties kennis te kunnen laten maken met de geschiedenis van Feyenoord in al haar facetten van 1908 tot nu.

Naam Stichting Feyenoord Museum
Ook bekend als... Feyenoord Museum
Telefoonnummer 010 - 29 26 822

E-mail m.edel@dekuip.nl
RSIN/fiscaal nummer 80 44 80 370
Website https://www.dekuip.nl/rondleiding-en-museum/feyenoord-rondleidingen

Adres Van Zandvlietplein 1
Postcode 3077 AA
Plaats Rotterdam

Adres Postbus 9649
Postcode 3007 AP
Plaats Rotterdam

Voor de actuele bestuurssamenstelling wordt verwezen naar het upgeloade uittreksel van de Kamer van Koophandel.

De Stichting Feyenoord Museum beheert de erfgoed collecties van Feyenoord die eigendom zijn van, of in bruikleen gegeven zijn aan de stichting. Sinds 2008 bestaat de stichting uit een onafhankelijk bestuur samengesteld uit vertegenwoordigers van de Sportclub Feyenoord, Feyenoord Rotterdam NV en Stadion Feijenoord N.V.

De Feyenoord erfgoedcollecties bevinden zich op diverse locaties. Het Feyenoord museum in de Kuip is gevestigd aan de Olympiazijde aan het Van Zandvlietplein 1 te Rotterdam. Tenslotte zijn er door het Stadion Feijenoord heen diverse objecten aanwezig die onder het beheer van de stichting zijn.

Uit de missie van de stichting vloeien twee doelstellingen voort die uitgewerkt worden in concrete acties:
- de eerste doelstelling is om de erfgoed collecties van Feyenoord zo te beheren, te ontsluiten en uit te breiden, dat een zo breed mogelijk publiek met deze collecties kennis kan maken;

- de tweede doelstelling is om de financiële situatie te verbeteren

Het bestuur van de Stichting Feyenoord Museum is eindverantwoordelijk voor het beleid. Daarin wordt onder meer duidelijkheid gegeven over het behoud en beheer van de collectie en de publieksbegeleiding. Het bestuur benoemt een beleidsmedewerker die onder verantwoordelijkheid van het bestuur belast is met de dagelijkse leiding van de collecties.

De bestuursleden ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden als bestuursleden van deze Stichting. De medewerker heeft een arbeidscontract waarin de rechtspositieregeling Stadion Feijenoord gevolgd wordt.

Naast de gebruikelijke museum activiteiten zoals het behoud, beheer en ontsluiten van de collectie (medewerking foto shoots, videoproducties), het up daten van het museum, verdere registratie van de (nieuwe) collectieonderdelen zijn de navolgende bijzondere activiteiten ondernomen.

- ontwikkeling en uitvoering tentoonstelling 50 jaar Europacup
- uitleen/begeleiden Europacup & Wereldbeker aan diverse programma's
- organiseren en uitvoeren Wereldbeker middagen/avonden
- mini tentoonstelling Coen Moulijn in verband met 10de sterfdag
- mini tentoonstelling Erasmus MC Sophia (kinderhoekje)
- start planontwikkeling museum in Nieuwe Stadion

Ontwikkeling, uitvoering en opening vernieuwde oude spelerstunnel
Bouw depot. Verhuizing kantoor en depotcollectie
Medewerking Museumnacht
Exclusieve openmiddag
Opstarten traject 50 jaar Europacup

Naast de gebruikelijke museum activiteiten zoals het behoud , beheer en ontsluiten van de collectie, het up daten van het museum, verdere registratie van de (nieuwe) collectieonderdelen zijn de navolgende bijzondere activiteiten ondernomen:
Update beveiligingssysteem/ procedures
Start project aankleding oude spelerstunnel
Verkenningen van verhuizing kantoor en depot van de stichting
Medewerking Museumnacht
Exclusieve openmiddag
Bruikleen topstukken aan Nieuwe Luxor Theater

Opening museum aan Olympiazijde

Ontwikkelen plannen nieuw museum, content ontwikkeling, uitwerking en implementatie.
Uitleen Europacup aan Museum Rotterdam

Productie documentaire Feyenoord in WO II
Project met De Cup op de Kiek
Verhuizing collectie naar opslag
Deelname Rotterdamse Museumnacht
Start ontwikkelen nieuw museum

De belangrijkste stakeholders van het museum zijn vertegenwoordigd in het stichtingsbestuur van het museum (Sportclub Feyenoord, Feyenoord N.V., Stadion Feijenoord N.V.). Het bestuur stelt jaarlijks de jaarrekening en de begroting vast in haar vergadering.

Uitgaven worden goed beheerst door een strak stelsel van budgetcontrole. Om de ca 2 maanden wordt het bestuur op de hoogte gesteld van de stand van zaken m.b.t. de financiële zaken van de stichting (het boekjaar loopt van 1 juli tot 30 juni).

KvK uittreksels