Anne en Geke Steenstra Stichting

De Anne en Geke Steenstra Stichting beoogt financiële steun te verlenen aan projecten in binnen- en buitenland die een humanitair karakter hebben. Doelen van een project kunnen divers zijn, bijvoorbeeld:

• het bevorderen van educatie
  • het verbeteren van de gezondheidszorg
  • het genereren van inkomsten en daardoor  het bevorderen van zelfredzaamheid
  • emancipatie van groepen mensen of individuen.
  • het leveren van noodhulp

De Stichting kiest voor het sponsoren van kleinere organisaties, met beperkte financiële middelen, waardoor de bijdragen van de Stichting werkelijk impact hebben voor het bereiken van de doelen. De organisaties en projecten die ondersteund worden door de Anne en Geke Steenstra Stichting leveren hun inspanningen vanuit persoonlijke betrokkenheid bij een land of doelgroep. Concrete en tastbare projecten, waarvan de impact en doelstellingen meetbaar en zichtbaar zijn. Ook vindt het bestuur van de Anne en Geke Steenstra Stichting  het belangrijk dat er geen hoge overheadkosten zijn bij de organisaties die gesponsord en ondersteund worden.