Stichting Thuisfront De Schone Poort

Doelstelling van de Stichting
De Stichting heeft ten doel:
a. de verspreiding van het evangelie van Jezus Christus:
b. de verspreiding van Gods woord:
c. de toerusting van werkers (training) om anderen te bereiken;
d. het laten zien van Gods liefde door het verlenen van praktische hulp met name aan kinderen die aan aids lijden.
e. het financieel ondersteunen van zendelingen Toby Brouwer en Aukje Brouwer Gercama, werkzaam in zuidelijk Afrika, alsmede hun medewerkers; en voorts het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.

De Stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door middel van fondswerving, promotieactiviteiten, het opzetten van projecten, alsmede het organiseren van evenementen en het ontplooien van initiatieven welke voormelde doelstelling kunnen ondersteunen.

Naam Stichting Thuisfront De Schone Poort
Ook bekend als... De Schone Poort
Telefoonnummer 0511-476638
E-mail b.d.brouwer@knid.nl
RSIN/fiscaal nummer 81.36.23832
Website https://stichting.moment.online/stichting-thuisfront-de-schone-poort

Adres Dwarsreed 4
Postcode 9271 GN
Plaats De Westereen

Adres Dwarsreed 4
Postcode 9271 GN
Plaats De Westereen

Onze bestuurssamenstelling:

Voorzitter: Dhr. Tjomme Nauta.
Secretaris: Dhr. Jacob Hendrikus Wolter Kijzer.
Penningmeester: Dhr. Bauke Dirk Brouwer

Het werk dat de instelling doet

Het bestuur ziet toe op de activiteiten die bestaan uit communicatie, public relations en fondswerving ten behoefde van de werkzaamheden van Toby en Aukje Brouwer die werkzaam zijn onder kansarme kinderen en families in zuidelijk Afrika.

De manier waarop de instelling geld werft

De instelling heeft a passieve manier van fondswerving met geen winstbejag. Het hoofddoel is Toby en Aukje Brouwer maandelijks te voorzien van de benodigde financiële middelen. Toby en Aukje Brouwer schrijven en versturen ieder jaar 2 of 3 nieuwsbrieven naar hun ondersteunende familie en vriendenkring. Deze familie en vrienden kring donoren vrijwillig door middel van een maandelijkse of een eenmalige gift.

Het beheer van het vermogen van de instelling

Het vermogen van de instelling word beheerd door het dagelijks bestuur. Dit bestuur bestaat uit minimaal drie bestuursleden die twee keer per jaar vergaderd.

De besteding van het vermogen van de instelling

De besteding van het vermogen van de instelling word beheerd door het bestuur. Maandelijks wordt er een vast bedrag overgemaakt naar Toby en Aukje Brouwer in Zuid-Afrika voor hun persoonlijk onderhoud. Ook worden er premies afgedragen naar de desbetreffende verzekeringen. De instelling is geregistreerd bij de kamer van Koophandel.

Beloningsbeleid:

De bestuursleden ontvangen geen honorering.

2019 - 2020

2017 - 2018

Een verslag van de uitgeoefende activiteiten.

Over het afgelopen jaar (2014) hebben de volgende activiteiten plaatsgevonden. Er zijn twee vergaderingen geweest in het voorjaar en najaar. Maandelijks word er door de penningmeester een bedrag overgemaakt voor het dagelijks onderhoud van de familie Brouwer. Ook kunnen Toby en Aukje bij het bestuur een aanvraag indienen wanneer er onvoorziene onkosten zijn zoals medische en reiskosten. Premies worden afgedragen en administratieve kosten van de stichting worden betaald.