Zo werken wij

Om op een goede manier onze spullen te kunnen uitgeven, zijn de juiste mensen voor Kledingbank Limburg aan het werk. Wij hebben een bestuur en vijf operationele afdelingen die zich bezighouden met logistiek, administratie, sorteren, uitgifte en management. Wij kunnen ook niet zonder de vele vrijwilligers in de verschillende afdelingen op de hoofdlocatie en de inzamelpunten, die verspreid door Limburg kleding en spullen inzamelen.

Onze missie: zelfvertrouwen voor de maatschappij

Zelfs in een rijk land als Nederland wonen mensen die niet genoeg geld hebben om goede kleren te kopen. Deze mensen kunnen daar vaak niets aan doen. Ze zijn bijvoorbeeld hun baan kwijt of staan er plotseling alleen voor. Sommige mensen schamen zich voor deze geldzorgen. Ook al is de situatie niet hun eigen schuld, toch kan hun armoede zorgen voor minder zelfvertrouwen.

Kledingbank Limburg wil deze mensen hun gevoel van eigenwaarde teruggeven. Zo kunnen zij met meer zelfvertrouwen meedoen in onze samenleving. Wij doen dit door het inzamelen en uitgeven van:

• kleding;
  • schoenen;
  • verzorgingsproducten, zoals zeep;
  • babypakket;
  • huishoudtextiel, zoals beddengoed of handdoeken.