Welkom op de website van Stichting Blaricum-Sumatra-Medan, ook wel Stichting BSM genoemd!

“Als het goed met je gaat, kun je ook voor een ander zorgen”

Met dit gedachtengoed zette Pierre Pourchez, oud leerkracht van Openbare Basisschool de Bijvanck in Blaricum, in het jaar 2000 Stichting BSM op. Stichting BSM zamelt elk jaar geld in voor een opvangtehuis voor gehandicapte straatkinderen, gelegen op het Indonesische eiland Sumatra, nabij Medan. De geboorteplaats van Pierre zelf. Het opvangtehuis, Abdi Kasih, vangt 80 kinderen op die vanwege hun fysieke of mentale handicap door hun familie verstoten zijn.

Stichting BSM en Openbare Basisschool de Bijvanck zijn met elkaar verbonden. Het gedachtengoed “als het goed met je gaat, kun je ook voor een ander zorgen” werd voor honderden leerlingen de motivatie om zich in te zetten voor de stichting. Kerstmarkten, sponsorlopen, heitje voor karweitje, lege flessen ophalen… Alles wordt elk jaar uit de kast getrokken en met succes.

Belangrijk is dat alle donaties die aan Stichting BSM gedaan worden, bij de kinderen van Abdi Kasih terecht komt. Transparantie en eerlijkheid staan bovenaan en daarom geven wij volledig inzicht in het bestuur en de financiën van de stichting. Deze zijn per mail aan te vragen via onze website.