Stichting Kattenbos

Doelstelling

Stichting Kattenbos is een stichting die als doel heeft voorlichting te geven over FIV en FeLV bij katten en , als er geen andere oplossing is , het opvangen van kansloze en 'special needs' katten , om hen een rustige en veilige plaats te geven voor de rest van hun leven waar zij beschermt en met goede verzorging een katwaardig leven hebben.

Opgevangen worden schuwe zwerfkatten met Kattenaids (FIV) en/of Leukemie (FeLV) , of gehandicapte katten die zich in een huishouden niet kunnen handhaven.

Stichting Kattenbos is geen asiel !!!!

Daar zitten heel veel lieve gezonde huiskatten die graag een nieuw huisje en familie willen hebben.

Hier zitten katten die door een chronische ziekte , gedrag of handicap en intensieve verzorging , in asiels geen kans maakten op een nieuwe familie of al bij een dierenarts waren afgeleverd voor euthanasie.

Gezonde huiskatten behoren dus niet tot de doelgroep , die maken in een asiel nog kans op herplaatsing.

Stichting Kattenbos is ook geen stapelplaats voor afgedankte katten.

Wij geven de aanwezige katten 24/7 aandacht en liefde , een goede verzorging , ook medisch en een ruime , schone en lichte plek om de rest van hun leven te wonen.

We nemen dan ook maar een klein aantal nieuwe katten per jaar op.

Het gevoerde beleid wordt in 2023 voortgezet.

Naam Stichting Kattenbos
Ook bekend als... Stichting Kattenbos
Telefoonnummer 0594-549028
E-mail info@kattenbos.nl
RSIN/fiscaal nummer 805204623
Website www.stichtingkattenbos.nl

Adres Beldam 8
Postcode 9825TJ
Plaats Lucaswolde

Onze publicatie gegevens

A. de Hoog - bestuurslid
H.J. Roozendaal - voorzitter
E. Bakker - secretaris en penningmeester
2 vacatures bestuursleden

Zolang FIV en FeLV katten nog , vaak al na de 1ste (snap)test ,geëuthanaseerd worden terwijl ze nog een goede gezondheid hebben , zal Stichting Kattenbos hen ook in 2023 blijven opnemen , verzorgen en medisch behandelen tot hun aandoening onbehandelbaar is en inslapen echt de enige optie is.

Stichting Kattenbos heeft alleen maar medewerkers die , zonder enige financiële tegenprestatie of welk ander belang dan ook , vrijwilligerswerk doen.
Er is dan ook geen enkele medewerker die enige financiële vergoeding krijgt.

Ook het bestuur niet.