Stichting El Diezmo

Het inzamelen en ontvangen van gelden ter ondersteuning van door de stichting aan te wijzen goede doelen

Naam Stichting El Diezmo
Ook bekend als... Stichting El Diezmo
Website https://stichting.moment.online/stichting-el-diezmo

Adres Handelsweg 5
Postcode 2861 GN
Plaats Bergambacht

Adres Handelsweg 5
Postcode 2861 GN
Plaats Bergambacht

Voorzitter: mevrouw C.J. Teeuw-Kruiswijk
Secretaris: de heer J.W.J.C. Kruiswijk
Penningmeester: de heer P.C. Teeuw

Fondswerving vindt voornamelijk plaats door middel van donaties en giften van vennootschappen en/of personen die de stichting een warm hart toedragen.

De activiteiten van de stichting en de besteding van het vermogen vinden plaats overeenkomstig omschreven is onder doelstellingen. Voorzover de ontvangen gelden in een boekjaar (deels) niet worden besteed, wordt een bestemmingsreserve gevormd met een onderbouwing en een plan voor latere besteding.

Voor de komende tijd zullen diverse zendelingen en andere ANBI instellingen financieel ondersteund worden. Tevens is besloten enkele eenmalige, grotere projecten te ondersteunen waaronder de aanschaf van een auto voor het werk in Colombia.

Er is geen personeel in dienst bij de Stichting. Er wordt aan bestuurders van de stichting geen beloning toegekend. Alleen gemaakte onkosten komen voor vergoeding in aanmerking.

In het verslagjaar 2022 is er financiele ondersteuning gegeven aan Stichting Global Aid Network voor de financiering van een 4-tal diepwaterbronnen en de inrichting van een multifunctioneel centrum. Voorts hebben we Stichting Intern Justice Mission ondersteund voor de bestrijding van mensenhandel in Azie. Verder diverse projecten zowel in Nederland als daarbuiten op het gebied van zending, honger, kinderen en kerken ten behoeve van ondersteuning bij investeringen maar ook ten behoeve van dagelijkse benodigdheden.