Stichting Bron van Levend Water

Mensen die vastgelopen zijn in de maatschappij opvangen, helpen met woord en daad vanuit de helende werking van het Evangelie van Jezus Christus een nieuwe toekomst op te bouwen

Naam Stichting Bron van Levend Water
Ook bekend als... Stichting Bron van Levend Water
Telefoonnummer 0621116401
E-mail bvlw@xs4all.nl
RSIN/fiscaal nummer 8160.26.130
Website moment.online

Adres Keern 199
Postcode 1689 PA
Plaats Zwaag

Adres Keern 199
Postcode 1689 PA
Plaats Zwaag

Onze publicatie gegevens

Jaarrekening 2022

Jaarrekening 2021

Jaarrekening 2020

JJ Blom Voorzitter
JM Blom-Vieane Secretaris
J Stortenbeker Penningmeester

De bestuursleden ontvangen geen vergoedingen voor de verrichte activiteiten m.u.v. evt. kosten declaraties voor gemaakte kosten voor de Stichting zoals bijv. reiskosten als die kosten zijn gemaakt voor de Stichting.

Het opzetten van één of meerdere “aanloophuizen” in en eventueel rondom Hoorn waar, indien nodig en mogelijk, dag en nacht mensen opgevangen kunnen worden die geestelijke hulp nodig hebben. In principe zal er geen onderscheid worden gemaakt in de soort nood. Waar noodzakelijk zal er met andere instanties die gelijkgericht zijn worden samengewerkt en kunnen mensen eventueel worden doorverwezen naar deze instanties (onder andere ook voor materiële hulp zal gebruik worden gemaakt van bestaande organen)
2. Het uitvoeren van diverse activiteiten voor verschillende doelgroepen waardoor contacten gelegd kunnen worden zoals bijvoorbeeld het inrichten van een “openbare” huiskamerwaar mensen kunnen praten en een kopje koffie of thee drinken, gespreksgroepen organiseren, filmavonden of muziekavonden, enz.
3. Het stichten van Christelijke woongroepen of leefgemeenschappen
4. Het kortstondig of langdurig opnemen van mensen in een woongroep of in christelijke gezinnen afhankelijk van de aard van de nood en beschikbare medewerking van de christenen in en om Hoorn, en de eventuele noodzakelijke professionele hulp.
5. Het helpen mensen weer klaar te stomen voor onze maatschappij door allerlei werkzaamheden als therapie te laten uitvoeren binnen de stichting of hen tewerk te stellen bij verwante organisaties
6. Het onderhouden van contacten met alle christelijke kerken en groeperingen in Hoorn en andere maatschappelijke hulpinstanties
7. Het verstrekken van nieuwsbrieven aan geïnteresseerden en evt. andere publicaties
8. Het beschikbaar stellen van ruimte voor opvang van de Joden die op doorreis zijn naar Israël
9. Het verzamelen en ter beschikking stellen van goederen te behoeve van deze mensen zoals: kleren, schoeisel, dekens enz.
10. Het aangaan van een samenwerkingsverband met andere personen of instellingen die een specifieke bediening hebben voor het Joodse volk.

3. Het stichten van Christelijke woongroepen of leefgemeenschappen
9. Het verzamelen en ter beschikking stellen van goederen te behoeve van deze mensen zoals: kleren, schoisel, dekens enz.

3. Het stichten van Christelijke woongroepen of leefgemeenschappen

1. Het opzetten van één of meerdere “aanloophuizen”in en eventueel rondom Hoorn waar, indien nodig en mogelijk, dag en nacht mensen opgevangen kunnen worden die geestelijke hulp nodig hebben. In principe zal er geen onderscheid worden gemaakt in de soort nood. Waar noodzakelijk zal er met andere instanties die gelijkgericht zijn worden samengewerkt en kunnen menseneventueel worden doorverwezen naar deze instanties (onder andere ook voor materiële hulp zal gebruik worden gemaakt van bestaande organen)